CJ Roberts: Fogoly a sötétben


molygoodreads

Caleb olyan ember, akit csak a bosszú érdekel. Amióta egy hatalomra éhes gengszter kiskorában elrabolta, majd eladta rabszolgának, másra sem tud gondolni – kizárólag a revans foglalkoztatja. Ezért merült alá a szexrabszolgák világába, az egyedüli felelőst keresve. Tizenkét év után végre rátalált: a neve megváltozott, de személyisége a régi maradt. Ha Caleb elég közel akar kerülni a céljához, olyanná kell lennie, amit maga is gyűlöl. Elrabol egy gyönyörű lányt, hogy azzá tegye, ami ő maga volt egykoron.
A tizennyolc éves Olivia Ruiz idegen helyen ébred, bekötött szemmel és megkötözve. Egy kellemes férfihang üdvözli, aki arra utasítja, hogy szólítsa őt Mesternek…

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Fordító: Sándor Alexandra Valéria 
ISBN: 9789633738719
? oldal, kartonált

Beleolvasó

Sorozat: The Dark Duet 1.
Ki? Olivia Ruiz & Caleb
Hol? Madera, Mexikó
Mikor? 2009-ben, három és fél hét

Műfaj: erotikus
Elbeszélés módja: E/1 és E/3, múlt idejű
Érzékiség: felnőtt tartalom
Lezárás: nyitott
„Az emberek gyakran azt hiszik, hogy nappal biztonságban vannak, és azt feltételezik, hogy a gonosztevők csak éjjel bújnak elő. A biztonság azonban – akár a fény – csupán látszat. Alatta az egész világot átitatja a sötétség. ”
Melyik három szóval jellemeznéd a regényt?
Nusejka: rövid, tétova, aranyos
Angelika: felkavaró, mocskos, zseniális

Milyennek találtad a könyv stílusát, a történetet, az események ütemét és fordulatait?
Nusejka: Engem zavart, hogy meglehetősen rövid a könyv, mert szerintem ilyen terjedelemben képtelenség igazán mélyen kidolgozni a témát. Picit összeszedetlennek találtam, mintha az írónő nem tudta volna eldönteni, hogy inkább romantikus, avagy inkább megrázó akar lenni, és így egyikből sem lett elég. Az én ízlésemnek az érzések lehettek volna intenzívebbek, és a sötét lehetett volna sötétebb. Annak sem örültem, hogy a történet egyszerűen félbe van vágva. Zavaró, hogy nincs igazán lezárva az első szakasz, egyszerűen húztak egy vonalat, hogy itt van vége az első kötetnek.
Hatalmas pluszpont jár azonban a kétféle nézőpontért. Az, hogy Livvie szenvedéseit E/1-ben élhetjük át, remek kontrasztot alkotott Caleb gondolatainak E/3-ban való megjelenítésével. Caleb esetében ezáltal érezhető az egy lépés távolság is, amit Livvie-vel szemben mindig megtart.
„Szerintem, ha filmen láttam, vagy könyvben olvastam volna őket, úgy gondolnám, erotikus volt. De átélni, itt és most, hús-vér formában… Inkább csak ijesztő volt. Leginkább. Már a gondolattól is erősebben és gyorsabban vert a szívem…”
Angelika: Engem teljesen magával ragadt ez a sötét örvény, és mindvégig sodort magával. Olvasás közben nem volt egy perc megállás vagy üres járat sem, és folytatásra éhesen vettem búcsút a könyvtől.
Elképesztően ügyes megoldásnak tartom, hogy Caleb fejezetei E/3-ban íródtak, míg Livvie részeit közvetlenül az ő szemén és gondolatain keresztül élhetjük meg. Míg egyikőjüktől tartunk némi távolságot, éppen csak személyisége felszínét kapirgálhatjuk, csupán annyira ismerhetjük meg, hogy ne teljes szívből gyűlöljük, addig másikuk minden pillanatát fájdalmas részletességgel megtapasztaljuk, szinte vele, helyette rettegünk és reménykedünk.
A lezárás - már ha annak nevezhető egy trilógia indító kötet vége - bennem roppant kettős érzéseket keltet. Egyrészt csak morcosan pislogtam, hogy hogyan képes itt abbahagyni az írónő, hiszen nagyon vágytam látni, merre visz a szereplők útja. Ugyanakkor azt éreztem, hogy oda elérkezve már tökéletesen látszik, hogy a főszereplők kezdeti énje végérvényesen megváltozott, hatással voltak egymásra és a sorsuk összefonódott, bárhogyan is alakulnak az eztán következő események.

Mi a véleményed a főszereplőkről?
Nusejka: Abszolút ízlésbeli dolog, de én nem kedvelem a 18 éves szűzlányos témát. Számomra egyszerűen nem hiteles, főleg ha ilyen komoly dolgokkal vegyítik, mint a BDSM. Arra viszont jó volt ez a könyv, hogy segített rádöbbennem, inkább azok a történetek a nekem valók, amelyek olyan nőkről szólnak, akik már egyébként is érdeklődnek a kinky életmód iránt. Egy ártatlan fiatal lánynál kevéssé hihető, hogy tényleg azért megy bele valamibe, mert ő azt akarja, sokkal inkább az az eset állhat fenn, hogy a szerelemért bármit megtenne. Nagyon nem mindegy, hogy csak eltűrök valamit, mert az imádott hercegnek ez a bolondérája, vagy valóban szükségem van rá, mert nekem is az a heppem.
Az viszont szerettem, hogy Livvie nem egy életképtelen hősnő, hanem van egy harcos oldala, amelyik nem hagyja, hogy összetörjön, ami igenis visszaszájal, és odacsap, ha tud. Ez segített neki kibírni az egészet, és jól sejteti, mivé válhat annak érdekében, hogy túlélje ezt az ügyet. Bár nem nyűgözött le maradéktalanul, de kíváncsi vagyok, hogy CJ Roberts képes lesz-e megvalósítani a történet második felében ezt a változást.
Caleb karaktere és változása számomra teljesen kerek és érthető. Örülök, hogy nem azt akarja elhitetni velünk, hogy egy velejéig gonosz ember fog csak úgy hipp-hopp megváltozni és jó útra térni. Sokat megtudhatunk a benne dúló viharokról az ő szemszögéből írt részeken keresztül.
„Ő volt a kínzóm és a vigaszom; a sötétség és benne a fény is egyúttal.”
Angelika: Mindkettejüket izgalmas, ügyesen ábrázolt, és összetett személyiségnek találtam.
Livvie kezdetben csendes és elesett lánynak tűnt, de később bebizonyította, hogy igazi túlélő, akiben egy harcias kis fúria lakozik. Bár a nők legrosszabb rémálmában találta magát, elviselte, amit el kellett, és nem hagyta, hogy a szörnyű helyzet megtörje. Talált magában erőt, hogy kitartson, sőt lázadozzon, visszaszóljon, ellenálljon és szökni próbáljon. 
Caleb egyszerre bűnös és áldozat figurájával érdekes kérdéseket feszeget az írónő: A szörnyek annak születnek, vagy a körülmények teszik őket azzá? S egy nemes cél vajon szentesítheti a megannyi piszkos eszközt? Azt hiszem, a szerzőt dicséri, hogy amikor valami kedveset, gyengédet vagy gondoskodót tett, a szeretetéhes Livvie-hez hasonlóan én is azon kaptam magam, hogy picit elgyengültem tőle, hogy aztán persze hitetlenkedve rázott fejjel magamra dörrenjek: mi bajod van te nő, hisz ez egy rosszfiú. Cuki... de rossz, rossz, rossz.

Mit gondolsz a két főhős közt szövődő kapcsolat ábrázolásáról?
Nusejka: Az erőszak Caleb szempontjából teljesen érthető, hiszen egy célt szolgál azzal, hogy kiképzi Livvie-t, az érzelmei pedig még őt magát is meglepik. Minél jobban megismeri a lányt, annál inkább vonzódik hozzá és egy idő után azon kapja magát, hogy a magáénak akarja.
Livvie esete kicsit bonyolultabb. Egyrészt, már az első találkozástól kezdve álmodozott a helyes srácról, akivel összefutott. Másrészt pedig alkalmazkodik reménytelen helyzetéhez, mivel - ahogyan Caleb is mondja - a lány egy túlélő. Nincs választása. Láttam emlegetni olvasók és Livvie által is a Stockholm-szindrómát, én nem tartanám ezt központi kérdésnek, habár minden bizonnyal szerepet játszik a dologban. Úgy érzem, Livvie eredendő szeretet- és törődéséhségének nagyobb szerepe van abban, ahogyan a kapcsolat alakult közöttük. Arra gondolok, hogy a Stockholm-szindróma esetében inkább az elrablás/túszejtés során alakul ki az a kiszolgáltatott, nyomorult érzés, ami miatt a legapróbb kedvesség is megváltásnak tűnik, ám Livvie esetében ez az érzés már korábban is megvolt. Mindenkinek szüksége van valakire, akire támaszkodhat, aki meghallgatja, aki "elveszi a fájdalmát" és mivel életében először adatik ez meg neki, megragadja a lehetőséget, bármilyen kifacsarodott is. A könyv végére eljut arra a pontra, hogy Caleb és a dolgai még mindig jobbnak számítanak, mint ami otthon várná őt, és ennek nincs köze az elrablásához, csupán ahhoz, hogy ott van valaki, aki bár gyakran bántja, még mindig jobban törődik vele, mint a saját családja.
„Caleb megmentett engem. Ezt azt jelenti, hogy szeret? Valahol mélyen szerettem volna így gondolni. Hinni egy romantikus álomképben, ami nem létezik. Hinni akartam a hazugságnak. Sőt, mi több: azt akartam, hogy ne legyen hazugság.”
Angelika: Tagadhatatlan, hogy óvakodnék még csak megemlíteni is az sz betűs szót ezen a ponton, de adott körülmények között, ismerve, vagy legalább is sejtve, honnan jöttek ezek a karakterek, számomra hihetőnek érződött, hogy kötődés alakuljon ki közöttük, hiszen mindketten vágyják, hogy valaki elfogadja őket, és valóban törődjön velük. S hogy helytelen-e, ami ilyen borzalmak között születik? Talán.
Egy biztos, engem megigézett az írónő, olyan mesterien összezavarta és manipulálta az érzelmeimet. Habár voltak olyan pillanatok, amikor a vegytiszta horror rántotta görcsbe a gyomromat, s tette szinte lehetetlenné még a pislogást is, máskor azt éreztem, van remény, Caleb lágyulhat, összefoghat Livvie-vel, és együtt képesek lesznek mindkettejük életén változtatni, és egyszer talán gyógyulni is.    

Szerinted érdemes időt szánni a Fogoly a sötétben olvasására?
Nusejka: Leszögezném, a sztori nem rossz. Inkább csak ízlésbeli dolog, hogy az én tetszésemet nem száz százalékosan nyerte el. Voltak benne nagyon jó gondolatok, csak a kidolgozás módját nem találtam tökéletesnek, nekem egy kicsit még kezdő szaga volt. De úgy gondolom, CJ Roberts ígéretes író, aki nagyon jó dolgokat feszeget; szerintem hamar kinőheti magát, és még sok szuper könyvet olvashatunk tőle. Tudom ajánlani azoknak, akik szeretik az eféle történeteket, mert aki erre gerjed, nem fog csalódni :) Ja, és ami még plusz pont, nincs szex orrba-szájba, ahogyan attól kezdetben tartottam.
„'Te nem a bajba került királykisasszony vagy, én pedig nem a szőke herceg, aki jött, hogy megmentsen.'
Nem. Tényleg nem az. A való életben saját magadat kell megmentened.”
Angelika: Mindenképpen, ám nem mindenkinek és nem minden időben fogyasztható szerintem. Épp ezért mielőtt bárki lelkesen nekilátna az olvasásnak, nem árt pontosan tisztában lennie azzal, hogy mi várja majd a lapokon: emberrablás és szexszolgaságra kényszerítés, két kifacsart lélek megrázó találkozása, egy rózsaszín cukormáz nélküli, durva és megdöbbentő románc kezdete. Van akiben undort kelt majd, másokat talán felháborít és elborzaszt a történet, de biztosan lesznek akik úgy járnak, mint én, egy időre még a szavuk is elakad a letaglózó élménytől.

Tudnál esetleg hasonló regényt javasolni?
Nusejka: Hogyne, amíg ki nem utáltok a Cherise Sinclair imádatomért! :D Amellett, hogy az összes könyvét ajánlanám alapból, a Masters of the Shadowlands sorozat Make Me, Sir és a To Command and Collar című kötete is pont a szexrabszolgás-elrablós téma köré épül.
„…a… biztonsághoz vezető egyetlen út a sötétség elfogadása.”
Angelika: Ritkán olvasok tabutémákról szóló könyveket, inkább csak bele-belekóstolok a kínálatba, ráadásul amelyekhez eddig szerencsém volt, mind más-más miatt számítottak szokatlannak. Épp ezért kimondottan azonos témájú regényt nem tudok ajánlani, ám pár vonásban esetleg hasonlóságot mutatót talán. Gyűlölve szeretett, elképesztő dolgokra képes, mégis érthető karakterek közül a legátütőbb hatást rám Alexandr Voinov: Special Forces című eposzának Vadimja gyakorolta, a sokak által perveznek bélyegzet, úr-szolga viszony nagyszerű stílusú bemutatásáról pedig rögtön Tiffany Reisz: Eredendő bűnösök sorozata ugrik be. Mindkettő maradandó és káprázatos élmény, amit örömmel ajánlok minden ilyenre nyitott olvasónak.
„Egy kegyes hazugság olykor elég ahhoz, hogy felszabadítson a csúf igazság súlya alól.”
Nusejka értékelése:       
Angi értékelése:
Sorozat playlist:

“– Mit kell tennem pontosan?
– Engedelmeskedni.”
Fájdalom és élvezet kéz a kézben jár e regény lapjain. A főszereplő Livvie egy veszélyesen sötét, megdöbbentően bizarr és kéjesen vad világba csöppen, ahol mindenben ki van szolgáltatva mestere kénye-kedvére. Légy erős, és szegődj társául erre a döbbenetes kalandra!

11.07. - Kristina blogja
11.09. - Angelika blogja
11.10. - Media Addict
11.12. - Dreamworld
11.14. - CBooks

A Könyvmolyképző Kiadónak hála három szerencsés ezúttal is megnyerheti a regényt!
A blogturné mind a hat állomásán találtok néhány kiemelt betűt, amelyeket helyes sorrendben összeolvasva olyan eszközök neveit kapjátok, amelyeket gyakran használnak az úr és alárendelt szerepjátékokban, így e könyv lapjain is találkozhattok velük.
Figyelem! Ahogy ezt a rázós történetet, úgy nyereményjátékunkat is csak felnőtt olvasóknak ajánljuk! A Rafflecopter doboz megfelelő sorába írjátok be a megfejtést. A kiadó csak Magyarország területén belül postáz! Ha a nyertes 72 órán belül nem válaszol az értesítő emailre, automatikusan újra sorsolunk.
a Rafflecopter giveaway