Holly Black - White Cat - A Fehér Macska


molygoodreads

Cassel átoktevők családjából származik, akiknek hatalmukban áll, hogy kezük legkisebb érintésével megváltoztassák valaki érzéseit, az emlékeit, a szerencséjét. Mivel az átoktevés törvényellenes, ők mindannyian gengszterek vagy szélhámosok. Kivéve Casselt. Az ő érintése nem varázslatos, úgyhogy ő kívülálló, az egyenes srác egy görbe úton járó családban. Mindössze egyetlen apróságot kell elnézni neki, hogy három évvel ezelőtt meggyilkolta a legjobb barátját, Lillát.
Az azóta eltelt idő alatt Cassel, beleolvadva a tömegbe, gondosan felépítette a normalitás látszatát. Ám a látszat bomlásnak indul, amikor Cassel egy szörnyű álomtól űzve, amiben egy fehér macska akar neki valamit mondani, egyik éjszaka elkezd alvajárni. Más, felkavaró dolgot is észrevesz, két bátyjának furcsa viselkedését is beleértve. Titkolnak előle valamit, amiből egy rejtélyes történet bontakozik ki. Ahogy Cassel elkezdi gyanítani, hogy részese egy óriási csalásnak, azt is szeretné megtudni, valójában mi történt Lillával. Az is lehet, hogy még mindig életben van? Hogy ezt kinyomozza, Casselnek túl kell járnia az összes körülötte lévő szélhámos eszén.

Főszereplők: Cassel Sharpe & Lila Zacharov
New Jersey - jelenkor

Sorozat: Átokvetők 1.
Műfaj: Ifjúsági fantasy
Kiadó: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2013. november 15.
Fordító: Kovács Krisztina
ISBN: 9789632454344
? oldal, puha borítós

Értékelésem:
„Szélhámosnak lenni annyi, mint elhinni magadról, okosabb vagy a többieknél, és mindenre gondoltál.”
Aki kétkedve felvont szemöldökkel azon tanakodik, hogyan kerül egy ifjúsági fantasy az olvasmány listámra, azt sietve megnyugtatnám, nem fordítottam hátat a románcoknak, csak mostanában nagyobb bátorsággal vetem magam az eddig 'majd egyszer talán' névre keresztelt tartalék kívánságlistámon pihenő regények lapjai közé. Szegény Átokvető sorozatnak is addig kérettem magam, hogy pár napon belül már magyarul is a könyvesboltok polcaira kerül az első kötet.
Magam sem értem, mit totojáztam, mert ez bizony jó volt. Érintésben rejlő varázslatot ismerő alternatív valóság - ahol 1929-ben varázstilalmat vezettek be, amit a szesztilalommal ellentétben nem oldottak fel - , különböző adottságú átokvetők - a hét típusról lentebb - , talizmánok, jelek, titkok... csupa izgalom. És roppant üdítő módon egy 17 esztendős srác szemszögéből élhetjük át a történéseket, amiről persze nekem rögtön a Vérbe öltözött Anna ugrott be, amit szintén csak imádtam. Ám míg ott szellemvadász a fiú, itt világklasszis, agyafúrt szélhámos.
„Varázslat. Egyszerű varázslat.”
A könyv fülszövege elég beszédes, így ha valakinek nem olyan lyukas az agya, mint az enyém, valószínűleg sokkal kevésbé fog meglepődni egynémely információn. Én viszont fergeteges jól szórakoztam miközben újra és újra az államat szedtem össze a földről.
Rögtön a regény kezdetén igen csak figyelem felkeltő módon ismerkedtem meg Cassel Sharpe-pal, ugyanis egy szürreális álmot követően, amelyben egy fehér macsek leharapta és szó szerint elvitte a nyelvét, iskolája csúszós háztetején tért magához, ahonnan szerencsétlenségére csak segítséggel volt képes lekecmeregni. A különös kalandból még szinte fel sem ocsúdtam, amikor derült égből villámcsapáskánt érkezett egy újabb letaglózó mondat: „14 éves koromban megöltem egy lányt.” El lehet képzelni a döbbenetemet, de persze lázas izgalommal olvastam tovább. A korról, ahol hat nagy átokvető família él, s tartja kezében az alvilágot, s ahol a diszkrimináció ellen harcoló szervezet a varázslat ismét legálissá tételéért dolgozik. Az iskoláról, ahol a francia és a történelem mellett átkokról és nyomkövetésről is kapnak oktatást a diákok. A családról, ahol mindenkinek van valami hátborzongató tehetsége. No és Cassel és ama bizonyos fehér cirmos napjairól, mert nem ok nélkül az a cím, ami, azaz a cicusnak simán kijár a főszereplő státusz.
„- Aúúú! Eszedbe jutott már valaha, hogy kissé erőszakos vagy? (...)
- Ó, nagyon is jól tudom! És azt is tudom, hogy ez tetszik neked!”
A legtöbb ifjúsági történet esetén azért szoktam húzni a számat, mert ugyan mindig beleszuszakolnak egy románc szálat, ám az én mércémmel mérve maximum a vérszegényke jelzőt szokták kiérdemelni a nagy lamúrok. Őszinte leszek, itt sem izzottak a lapok. Talán ha három elcsattanó csókocska és némi kötekedő civódás jutott mindössze. No persze a pergő történet miatt nem igen értem rá ezen keseregni, de azért kíváncsi vagyok, a folytatásokban alakul-e valamerre Cassel és Lilla kapcsolata.

A képek innen és innen származnak.

Az Átokvetők sorozat ajánlója:
Egy dal, ami akár a Cassel & Lilla kettősnek is íródhatott volna:


Te milyen átokvető lennél?
1. Olyan vagyok, aki...
(a) csak sodródik.
(b) szeret nagyot álmodni.
(c) a vitákat az öklével rendezi el.
(d) megtisztítónak talál egy jó sírást.
(e) jobb ha nem tart kiskedvencet.
(f) nagyban a barátaira támaszkodik.
(g) bizonytalannak érzi magát.

2. Ha rossz napom van, általában berágok...
(a) az univerzumra.
(b) önmagamra. Ágyban maradhattam volna.
(c) az undi pattanásomra, amivel az állomon ébredtem.
(d) a hónap azon bizonyos napjaira.
(e) az összes ó-de-csodás-minden emberre.
(f) Milyen nap? Egyszerűen csak elfelejtem, hogy a ma létezett.
(g) a körülöttem lévő hibbantakra.

3. Szórakozásképp szeretek...
(a) kaszinózni. Jó érzékkel kockáztatok.
(b) szunyókálni egyet, hogy az álmaim mulattassanak.
(c) gyúrni járni.
(d) jó kis könnyfakasztó romantikus filmeket nézni.
(e) temetésekre járni.
(f) társasozni.
(g) jelmezekbe bújni. Nincs is jobb annál, mint másnak tettetni magad.

4. A kedvenc dalom:
(a) Frank Sinetra: Luck Be a Lady Tonight
(b) The Eurythmics: Sweet Dreams (Are Made of This)
(c) Olivia Newton-John: Let’s Get Physical
(d) Smokey Robinson & the Miracles: I Second That Emotion
(e) Coldplay: Death & All His Friends
(f) A Macskák musical Memory-ja
(g) Neil Young: Transformer Man

5. Az ideális randipartner...
(a) hagyja, hogy én tegyem meg a tétet.
(b) az álmaimról kérdez, és valóra váltja őket.
(c) kész egy szkander mérkőzésre.
(d) megosztja velem az érzéseit.
(e) semmitől sem fél.
(f) sosem felejti el a szülinapomat.
(g) azzá válik, amire csak szükségem van.

6. Kedvenc helyem...
(a) Monte Carlo, Las Vegas és Atlantic City
(b) a saját ágyikóm.
(c) abármelyik tengerpart.
(d) az olyan romantikus városok, mint Párizs és velence.
(e) az Arlingtoni Nemzeti Temető
(f) Disney park. Imádom a megvalósult álmok szlogenjüket.
(g) New York. Ott az lehetsz, aki csak szeretnél.

7. Számomra a legrémisztőbb az lenne, ha...
(a) semmi nem az én kedvem szerint történne.
(b) a visszatérő rémálmok miatti álmatlanná válnék.
(c) folyton megsérülnék, magam sem tudva hogyan.
(d) túl könnyedén esnék szerelembe, hogy aztán megbántva végezzem.
(e) mindenki, aki fontos nekem, meghalna.
(f) amnéziás lennék.
(g) véletlenszerűen tűnnének el körülöttem az emberek, s ugyanakkor furcsa tárgyak érkeznének a postával.

Aszerint, hogy válaszaid többsége milyen betűjelű, Te ...
(a) Szerencsevető
(b) Álomvető
(c) Testi átokvető
(d) Érzésvető
(e) Halálvető
(f) Emlékvető
(g) Átváltoztató


A fehér macska a mi küszöbünkön is megjelent, így a Blogturné Klub november 10-én újabb kalandra indul. Öt állomáson keresztül megismerhetitek Holly Black Fehér macska című regényét, ami az Átokvetők sorozat első kötete. Érdekességeket olvashattok az írónőről, egy kvízből megtudhatjátok, ti milyen átvetők lennétek, Holly Black pedig még a kérdéseinkre is válaszolt, így vele is olvashattok egy interjút!

Természetesen a játék sem marad el. Ha velünk együtt követitek a fehér cicust, a Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából három példányt is nyerhettek a könyvből!
Ráadásul a fehér cicus nem kér tőletek sokat:
Három egyszerű kérdést találtok a Rafflecopter dobozban, amelyek mind a könyvvel kapcsolatosak, s a válaszokat megtaláljátok a blogturné bejegyzéseiben. Már egy helyes válasszal is indulhattok a könyvért, de minden helyes válasszal tovább nő az esélyetek, hogy megnyerjétek a három nyereménykönyv egyikét!
a Rafflecopter giveaway

A könyv blogturnéjának további állomásai:

11/11. Dreamworld
11/12. Kelly & Lupi olvas
11/13. Nem harap a...
11/14. Deszy könyvajánlója