Mia Sheridan: Becoming Calder - Calder útja

Van egy hely a mai Amerikában, ahol nincs áram, nincs vezetékes víz, és nem használnak modern eszközöket sem. Itt nincs helye álmoknak, önkifejezésnek vagy ambícióknak.
Itt él egy fiú, akinek a teste akár egy istené, a szíve pedig akár egy harcosé. Erős és hűséges; jól szolgálja, akit szolgálni kell. De az a bűne, hogy többet mer álmodni.
Itt él egy lány is, akinek olyan az arca, akár egy angyalé, a szíve pedig telis-tele van bátorsággal. Ő a tökéletes engedelmesség mintaképe. De az a bűne, hogy vágyakozni mer arra, amiről azt mondták neki, hogy sohasem lehet az övé.
A Calder útja a jó és a rossz, a félelem és a bátorság küzdelméről szól. Arról, hogy a szerelem fénye még a legsötétebb helyeket is beragyogja – a kezdetektől a világ végéig.
Folytatása következik Megtalálni Edent címmel.

Kezdjük egy vallomással! Amikor kiderült, hogy idehaza az eredeti kiadással ellentétben nem jelenik meg egyszerre a Calder útja és a Megtalálni Edent, komolyan fontolóra vettem, hogy az olvasással bevárom, míg megérkezik a második fele ennek a Szerelem csillagjegyében szérián belüli duológiának. Ugyanakkor, s itt egy újabb beismerés, szörnyen gyenge vagyok, ha a kedvenc szerzőimről van szó. Úgyhogy a csak belekukkantok, milyen lett a fordításból az lett, hogy az első könyv negyede észrevétlenül lecsúszott, s nem is nagyon akaródzott már letennem, mert éreztem, kivételes és különleges utazásra visznek Mia Sheridan mondatai.
„Az embernek keresztül kell mennie egy csomó nehézségen, hogy eljusson a jobb részekhez.”
Való igaz, a történet egész lassan bontakozott ki, eleinte inkább rövid pillanatok felvillanásainak tetszett csupán, ám a stílus az írónőtől megszokott módon olvasmányos volt, s a hangulat annyira magával ragadóan erőteljes, hogy szinte sodortak magukkal az oldalak. A kép pedig, amit elém festettek a fejezetek... nos, nagyon nehéz rá szavakat találnom. Elborzadtam és hitetlenkedtem, ez nem vitás, de ennek ellenére nem egy alkalommal kaptam azon magam, hogy mélyen elgondolkodtam az okokon és miérteken. Énem azon része, amely nyitott a feltétlen hit nyújtotta megnyugvás és biztonság eszméjére, próbálta megérteni, mi motiválhatta annak a világtól elzárt kommunának a felnőtt tagjait, miért dönthettek úgy, hogy hisznek egy önmagát prófétának feltüntető embernek. Viszont a másik felem, a modern felfogású, kissé bizalmatlan, mindig kételkedő felem forrongott. Hogy lehet, hogy senki nem emelt szót a nélkülözés, az elnyomás és egyenlőtlenség ellen? Tényleg egyetlen egy embert sem borított ki, hogy egyszerűen betiltottak a regényeket? Mindenki meg tudott békélni, sőt, üdvözölte a gondolatot, hogy egy ártatlan gyermek lesz a megváltójuk? Egy gyermek, akit a többiektől elkülönítve nevel fel egy férfi és a szeretői, hogy aztán majd ő maga feleségül vegye? Egyszerűen csődöt mondott a nyitottságom, kiabálni és toporzékolni lett volna kedvem, mégsem tudtam búcsút venni a szereplőktől.
Lenyűgözött Eden csendes ereje, Calder találékonysága és jó szíve, valamint Xander kedélyessége. Imádtam a tiszta ártatlanságukat, azt, ahogyan örülni tudtak apróságoknak, és roppant mód tetszett, ahogyan természetes kíváncsiságuk fokozatosan kételyeket ébresztett bennük. Calder és Eden barátságból született szerelme pedig egyszerűen elrabolta a szívemet. Olyan édesek voltak együtt, annyira megérdemelték a boldogságot, hogy velük együtt kezdtem reménykedni, szebb jövőről álmodozva terveket szövögetni, jóllehet mindvégig baljós előérzet nyomasztott, aggódtam és rettegtem, vajon milyen nehézségekkel kell majd megküzdeniük. S bizony az írónő nem bánt kesztyűs kézzel velük. Szörnyűség követett borzalmat. Rettenetesen megviseltek az utolsó lapok annak ellenére, hogy egyértelmű volt, a legrosszabb mindkettejüket elkerülte.
Nehéz témát feldolgozó, riasztó és felkavaró, fájdalmasan elgondolkodtató volt ez a könyv, de emellett csodálatosan gyönyörű történet barátságról és szeretetről. Arra bíztatok mindenkit, merjen belevágni. Megéri, ígérem! Már csak azért is bizton merem ezt állítani, mert ahogyan a bevezetőben bevallottam, gyenge vagyok, és képtelen voltam türelmesen kivárni a második kötet magyar kiadását, helyette azonnal belevetettem magam angolul.

Kedvec idézet:
„… amikor az ember szeret valakit, akkor a hibáival együtt elfogadja.”

Könyvinfók:


Mia Sheridan

beleolvasó
moly
goodreads
Kiadó: Könyvmolyképző
Fordító: Sándor Alexandra Valéria
ISBN: 9789634571735
400 oldal, kartonált

Műfaj: new adult
Sorozat: Calder & Eden duológia 1.
Elbeszélés módja: E/1, múlt idejű, váltott nézőpontú

Ki? Calder Rayness (10-18) & Eden
Hol? Ohio
Mikor? nyolc év
Érzékiség? izzó
Szerelmi háromszög? -
Lezárás? függővég
Önállóan olvasható? nemn
04.15. – Angelika blogja
04.17.Kristina blogja
04.20.Sorok között
04.21.CBooks
04.23.Dreamworld

Nyereményjáték:

Mostani játékunkban letesztelhetitek, tudjátok-e, mit tartogatnak A szerelem csillagjegyében sorozat későbbi kötetei. Minden állomáson megadjuk egy-egy regény főszereplőinek nevét, a Ti feladatotok pedig megírni, az ő történetüket melyik csillagjegy ihlette.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk.)

Tenleigh & Kyland

a Rafflecopter giveaway