Sarah Andersen: Adulthood Is a Myth - Felnőni ​kiábrándító


webshop moly goodreads
Úgy ​​érzed, kilógsz a sorból? Szeretnéd kapcsolatépítésen keresztül előremozdítani a karrieredet? A felnőttség olyan új, izgalmas kihívás a számodra, amire érzésed szerint teljesen fel vagy készülve? Hát pfuj. Kérlek, állj odébb!

Sarah Andersen, az elképesztően népszerű, ifjú brooklyni művész lezseren megrajzolt, tökéletesen célba találó rövid képregényei ugyanis nekünk, többieknek szólnak. Bemutatják, hogyan lehet teljes hétvégéket fenséges módon elszúrni az interneten, milyen elviselhetetlen kín egy jóképű sráccal kézenfogva végigmenni az utcán, vagy egész nap arról álmodozni, hogy végre hazaérünk és belebújhatunk a pizsamánkba. Más szavakkal: a modernkori fiatal élet horrorisztikus és kényelmetlen valóságát.
Ja, és egyáltalán nem önéletrajzi ihletésűek! Cseppet sem azok!

Azzal készültem kezdeni a bejegyzést, hogy nem vagyok egy nagy képregény fogyasztó, de aztán utána gondoltam a dolognak, és kiderült, hogy erősen sántítana ez a kijelentés. Való igaz, hogy a polcomon csupán néhány darab díszeleg – nevezetesen a Kázmér és Huba összes, egy-két Korcsmáros Pál féle Rejtő adaptáció, pár Sherrilyn Kenyon manga és persze a Napernyő protektorátus képregény kötetek -, ugyanakkor mióta beszabadultam a tumblr oldalra szépen felszaporodtak a követett oldalaim közt az ilyen-olyan rajzolt sztorik és pár képkockás stripek. Előbbiből a legújabb nagy kedvencem a Check, please, utóbbiakból választani sem tudok, annyi akad, amin jót szoktam mosolyogni. A teljesség igénye nélkül szívesen ajánlom megkukkantásra Nick Seluk Heart and Brain, Liz Climo cuki ámde némileg szarkasztikus hangvételű állatkás, valamint Brian Gordon Fowl Language névre keresztelt alkotásait. S igen, Sarah Anderson neve szintén e sorba kívánkozik, csakhogy a Felnőni kiábrándító magyar címet viselő gyűjteményét immár kézbe is vehetjük, s magyar fordításban élvezhetjük.
Bizony, ez a fiatal brooklyni művész számomra nem ismeretlen, ugyanis jó ideje már, hogy szembe jött velem az egyik, könyvmoly lét lényegére hihetetlen érzékkel rátapintó, kis szkeccse, és utána néztem, ki alkotta meg azt a kissé zilált hajzatú, óriási szemű csajszit, aki mintha csak engem karikírozott volna ki. A kutatás eredménye végül az lett, hogy felszabadultam a GoComics-ra, és órákat töltöttem el vihorászva a képernyő előtt. Úgyhogy talán célszerű az ilyen felfedező túrákat egy esős, lusta vasárnapra tartogatni, különben úgy járhatunk, mint Sarah laza egyszerűséggel ábrázolt hősnője néhányszor, azaz másnap élni sem nagyon lesz erőnk.
Node gondolom, mindenkit izgat, mit rejtenek a lapok, szóval térjünk a tárgyra.
Aki a neten követi a DoodleTime hetente jelentkező frappáns frisseit, annak valószínűleg nem sok újat fog mutatni a kötet. Ismerős, hétköznapjaink kínos vagy épp nyűgös szituációit némileg ironikus módon bemutató képsorok köszönnek vissza oldalról oldalra, voltaképp rendezetlen kis összevisszaságban.
S én őszintén bevallom ezért picit elkettyentem, mert szerettem volna valami izgalmas ráadást. Mondjuk milyen klassz lett volna, ha kapunk egy kronológiailag rendezett bepasizós válogatást. Ám ezt az aprócska nyifi-nyafit leszámítva elégedett vagyok a könyvvel. Szórakoztató, cuki és csöppet hibbant, szókimondó és szeretnivaló mosolyadag, amiben biztos vagyok, mindenki talál majd olyan jelenetet, amit mintha az ő életéből varázsolt volna a papírra Sarah.
Szóval nem, nem kell attól tartani, hogy esetleg nem mi vagyunk a célközönség. Én például jóval túl vagyok már a pályaválasztási időszakon, a táskában rendet tartok, a jegyzetfüzeteket telis-tele írom, sőt, a melltartóimat is rendszeresen mosom. Ugyanakkor máig őrzöm néhány plüssállatomat, utálok vásárolni, néha nehezemre esik felkelni, s le sem tagadhatnám, hogy képes vagyok a könyvek világában és a neten egyaránt órákra, napokra elveszni.
Egy szó mint száz, ott a helye a polcon ennek a kötetnek, hogy mikor épp eleged van a világból, bármikor leemelhesd, hogy picit felvidítson.


10.20. - Olvasónapló
10.21. - Bibliotheca Fummie
10.22. - Always Love a Wild...
10.23. - Sorok Között
10.24. - Deszy könyvajánlója
10.25. - Dreamworld
10.26. - KönyvParfé
10.27. - Insane Life
10.28. - Zakkant olvas
10.29. - Függővég
10.30. - Szembetűnő
10.31. - Angelika blogja

Nyereményjáték:

Minden állomáson láttok egy képet vagy részletet egy közismert képregényből, nektek pedig nincs más dolgotok, mint kitalálni, melyikből. Ha ez megvan, a képregény címét írjátok be a rafflecopter doboz megfelelő sorába.
(Figyelem! A sorsolásban azok vesznek részt, akik minden kérdésre helyesen válaszolnak! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


a Rafflecopter giveaway