Jasinda Wilder: Falling Into You - Zuhanok beléd

Nell Hawthorne szerelmes Kyle Calloway-be, aki a legjobb barátja, amióta csak az eszét tudja. Ifjú szerelmük elpusztíthatatlan, az élet csupa ígéret számukra. Aztán egy éjszaka Kyle meghal egy tragikus balesetben, Nell pedig egy életre megváltozik.
A temetésen ismeri meg Kyle bátyját, Coltont. Mindketten küszködve próbálnak továbblépni az életükben, amennyire tőlük telik. Évekkel később újra találkoznak New Yorkban, és Colton rájön, hogy Nell valójában sosem tette túl magát Kyle halálán. Úgy tűnik, a lány mélyen gyökerező fájdalmat, súlyos bűntudatot és önvádat hordoz magában. Colton tudja, hogy nem volna szabad beleavatkoznia, de nem bír magával. Egyiküknek sem könnyű megbízni a másikban, és mindkettejüknek megvannak a maguk démonai. Együtt megtanulják, mi a fájdalom célja, mit jelent a gyógyulás, és hogy mennyire fontos a megbocsátás.

Jasinda Wilder neve jó hosszú ideje felkerült a radaromra, így amikor anno az Ulpius megszellőztette, hogy tervbe vették a Falling sorozat első részének kiadását, kb csak annyi érdekelt, mikor jelenik meg, és talán, hogy ne nagyon szúrják el a fordítást. Aztán paff, minden tervezett kiadványuk keltette reményünkkel egyetemben jól eltűntek a ködben. Sebaj, gondoltam, szerencsémre megadatott az eredetiben olvasás lehetősége, szóval nézzünk szét e-book fronton. Ám ahogyan az lenni szokott, a bőséges kínálat (meg a leírásban említett ex-katona) eltérített a kiszemelt céltól, s így esett, hogy múlt februárban a Captured lett az első Wilder kötet, amit elolvastam, az eredetileg tervezett new adult kötet pedig tovább várakozott a majd egyszer listámon. Egészen az év végi ünnepek időszakáig, amikor a jogokra ügyesen lecsapó Könyvmolyképző Kiadónak hála végre-végre magyarul volt alkalmam megismerkedni Nell Hawthorne és a Colloway fivérek történetével.
„Nem egypillanatnyi gyengeség volt, hanem sokpillanatnyi vágy.”
Bevallom, elsőre fennakadtam a címen. Zuhanok beléd. Furcsának, s talán csöppet magyartalannak hatott. Élt bennem a félelem, hogy ezek után vajon milyen lesz a magyar szöveg. Nos, ha akadtak is benne kisebb-nagyobb gubancok, nem igazán tűnt fel nekem, mert a sztori teljesen magával ragadt. S ami külön öröm, egy ponton tökéletes magyarázatot nyert a kezdetben számomra különösnek tűnő könyvcím is.
„Az életben maradáshoz nem kell erő, csak az, hogy nap mint nap levegőt vegyünk. Erő ahhoz kell, hogy megtanuljunk együtt élni a fájdalommal.”
Ahogy a jó olvasmányok esetén lenni szokott, gyorsan haladtam a regénnyel, és egy perce sem unatkoztam. Megkockáztatom, hogy tán túl sok mindent akart beleszuszakolni az írónő, és néhol bizony túl gyorsan is alakultak a dolgok, de menet közben ezen egy percig sem agyaltam, annyira élveztem az érzelmes, és néhol igen csak tüzesre sikerült utazást. Élveztem, annak ellenére, hogy a hangulat előbb kissé baljós, aztán fájdalmasan komor volt, ráadásul az egész szituáció vészesen szerelmi háromszög érzetű volt az én ízlésemhez mérten.
„A feledés az elme módszere a gyógyulásra.”
A könyv első harmadában Nell és Kyle állt a középpontban. A visszaemlékező lány szemén keresztül lehettünk tanúi annak, ahogyan a gyermekkoruk óta egymás szomszédságában élő, elválaszthatatlan jó barátokból lassanként szerelmespár vált. Elképesztő aranyosnak találtam, ahogyan ifjonti hévvel, mégis kissé félszegen, lépésről lépésre együtt tapasztalták meg a kamaszkori szerelem minden állomását: Az édes csókokat, a romantikusan meghitt pillanatokat, a vágytól fűtött perceket és az első intim együttlétet. Az ő védett, gondtalan életükben az egész annyira természetesnek, szépnek és helyénvalónak hatott. Majd hirtelen mindez odalett egy viharos estén bekövetkezett szörnyűséges balesetben.
„Azzal nem árulod el az emlékét, ha elengeded a fájdalmat.”
A borzalmas veszteség elrabolta a vidámságot Nell életéből, gyászt és bűntudatot hozva helyette. Mély szomorúság hatotta át a megtört lány napjait még két évvel a temetést követően is, amikor New Yorkban újra összefutott a Colloway família fekete bárányával, Kyle bátyjával. Nell és Colton mindketten magányosak voltak, fájdalmuk bástyái mögé rejtőztek a világ elől, de egymásnak nehezen álltak ellen. Vonzalmuk azonnali és tagadhatatlan volt, így az, hogy kapcsolatuk mennyire intenzíven alakult talán nem kellett volna, hogy meglepjen. Mégis, úgy éreztem, hogy ez az új szerelem forgószélszerűen támadt, és mintha igyekezett volna a múltat teljesen elsöpörni, pedig én szívesebben vettem volna kicsit többet a vágy és a józan ész harcából. Aminek örültem, hogy felváltva láthattam bele a főszereplők gondolataiba, s érzelmeibe, valamint hogy a zenének ilyen fontos szerep jutott a mindkettejüket belülről marcangoló gyötrelem feldolgozásában. Ami viszont kevésbé nyerte el a tetszésemet az Colton háttértörténete volt. Számomra valahogy túl soknak bizonyult, és erősen megrezegtette a hihetőségi mércét. Pedig maga a karakter nagyon is kedvemre való volt, hisz egyszerre testesítette meg a tetovált, kemény rosszfiút, az érzékeny művészt és a gondoskodó szeretőt. Nehéz is volt neki ellenállnom, pedig igyekeztem, mert elsőre picit úgy éreztem, hűtlenné válok Kyle-hoz azzal, ha csak úgy képes vagyok rögtön fülig beleesni a testvérébe. S ez kérem az, ami miatt kalapot emelek Jasinda előtt. Nem csak leírta, hogy Nellnek min kellett tépelődnie, hanem képes volt elérni, hogy én magam is átéljem, ahogy szinte kettészakad a szívem. Talán pont ezért érzetem elkapkodottnak a regény második felét.
„Mindkettőnket kísértenek a múlt árnyai, de muszáj egyszer tovább lépnünk, és elnémítanunk bűntudatunk hangját.”
Összességében kellemes stílusban megírt, szívszorítóan érzelmes és roppant szenvedélyes történetet kaptam, amelyben a szerző a lehet-e kétszer igazán szeretni érdekes kérdését feszegeti, s közben elhiteti velünk, hogy az igaz szerelem minden sebet képes begyógyítani.

A regényben említett dalok:

Könyvinfók:


Jasinda Wilder

beleolvasó
moly
goodreads
Kiadó: Könyvmolyképző
Fordító: Kovács Anna
ISBN: 9789633993361
336 oldal, puhatáblás

Műfaj: new adult
Sorozat: Beléd zuhantam 1.
Elbeszélés módja: A temetésig E/1, múlt idejű, Nell nézőpontú; aztán E/1, jelent idejű, váltott nézőpontú

Ki? Nell Hawthorne & Colton és Kyle Calloway
Hol? Detroit kertvárosa & New York
Mikor? öt éven át
Érzékiség? fülledt
Szerelmi háromszög? nincs
Lezárás? boldog
Önállóan olvasható? igen

#Kulcsszavak: bűntudat, első szerelem, gyász, második esély, zene

01.02. - Angelika blogja
01.04. - Deszy könyvajánlója
01.08. - Cbooks
01.10. - Kristina blogja
01.11. - Insane Life
01.12. - Kelly & Lupi olvas
01.14. - Media Addict
01.16. - Dreamworld

Nyereményjáték:

Mostani játékban a blogturné mind a nyolc állomáson egy-egy new adult könyvből olvashattok idézetet. A ti feladatotok kitalálni a könyvek címeit.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)
„Úgy tűnik, az ellentétek nemcsak vonzzák, hanem felgyújtják egymást és porig égetik az egész várost.”
a Rafflecopter giveaway