Tammara Webber: Breakable - Törékeny


molygoodreads

Nem akart mást, csak maga mögött hagyni a múltat.
Landon Lucas Maxfield-gyermekként azt hitte, tökéletes az élete, és örömmel nézett a reményteljes jövő elébe – mígnem egy tragédia szétzúzta a családját, és kételyeket ébresztett a fiúban mindennel szemben, amiben addig hitt.
Miután megismerkedett Jacqueline Wallace-szal, könnyen jött a vágy, hogy mindazzá váljon, amit a lány igényel…
Már amennyire könnyen jöhetett annak a férfinak, aki megtanulta, hogy a lélek törékeny, és hogy mindazt, amiben reménykedünk, egy szempillantás alatt elragadhatják tőlünk.
A szerelem egy merész és teljesen új szemszögből – a történet föltárja, miért nincs befolyásunk arra, hogyan szökken szárba.

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Fordító: Komáromy Rudolf
ISBN: 9789633991602
432 oldal, kartonált

Sorozat: A szív körvonalai 2.
Ki? Jacqueline Wallace & Landon Lucas Maxfield

Műfaj: new adult
Elbeszélés módja: E/1, múlt idejű, egy nézőpontú
Érzékiség: izzó
Lezárás: boldog

Az Easy - Egyszeregy egyike volt az általam olvasott első new adult regényeknek, s nem kis szerepet játszott abban, hogy a műfaj rajongója lettem. Épp ezért roppant izgatottan vártam a Breakable – Törékeny című társkötet megjelenését.
„… semmiféle védőfal nem óvhatja meg az embert minden lehetséges fájdalomtól. Mindmostanáig éppolyan törékeny maradtam, mint bárki más (…) De reménykedhettem. És tudtam szeretni. És talán meggyógyulhattam.”
Izgatottan, mégis kicsit félve, hiszen nem tudhattam, az írónő vajon csak szimplán újrameséli a korábban megismert eseményeket a főhős szemszögéből, avagy képes lesz új mélységet csempészve a történetbe ismét elvarázsolni minket. Szerintem Tammara Webber ügyesen megvalósította mindkettőt: egyrészt visszaköszöntek az előző rész főbb pillanatai itt-ott kisebb-nagyobb kiegészítésekkel, másrészt alkalmunk nyílt megtudni, milyen rögös utat megjárva formálódott Landon azzá a Lucasszá, akibe Jacqueline beleszeretett. Úgy érzem, az Easy és a Breakable együtt csodás, kerek egészet alkotnak, és nagy hiba lenne bármelyikről is lemondani.
„– Hogy vagy? Rendben? – kérdeztem. Így hangzottak legelső szavaim ahhoz a lányhoz, akit figyeltem, rajzolgattam, aki után sóvárogtam, akiről álmodoztam.”
Igaz, el kell ismernem, erről azért először nem voltam ennyire meggyőződve. Szoknom kellett, hogy a párbeszédek háttérbe szorultak, s Lucas zárkózott, elemző természetének tükröződéseként inkább belső monológokat és leírásokat találok a lapokon. Ráadásul meglepetésként ért a regény egyedi szerkezete, az, hogy minden egyes fejezetben párhuzamosan jelenik meg a múlt és a jelen. Kezdetben zavarosnak is találtam, vajon mi szerepe lehet annak, hogy Landon milyen csúfolódásokat szenvedett el évekkel korábban, vagy éppen melyik lányhoz vonzódott kiskamaszként. Később persze világos lett, hogy ezek mind összefüggnek azzal, amilyen ember vált belőle.
„A saját bőrömön tanultam meg az igazságot, hogyha akarok valamit az élettől, önmagamra támaszkodva kell megszereznem. Azután megtartanom.”
A kissé döcögősebb indulást követően azonban fokozatosan elkezdett tetszeni ez az akkor és most kettősség. Felfedeztem, milyen aprólékosan időzítve mutatja meg az írónő a múlt egyes eseményeit, s hogy tudatosan igyekezett hasonló érzelmeket párba állítani az érettségi előtti Landon és az egyetemista Lucas jeleneteiben. Nem kis munka lehetett így megkomponálni, de tagadhatatlanul erőteljes hatást sikerült vele elérni. Amellett hogy lenyűgözött, számomra érthetőbbé is tette a karakter. Szépen rávilágított, hogy bár már összeszedett, terveket kovácsoló és keményen dolgozó fiatalember, belül mégis folyamatosan őrlődik, nem érzi egésznek magát, és nagyon is sérülékeny.
„…nem érdekelt többé, mit veszítek el ezen a pillanaton túl, mert nem bírtam ki, hogy elveszítsem azt, ami ott volt az orrom előtt.”
Ugyanakkor a könyv képes volt a romantikus élményhez is hozzáadni pár édes pillanatot. Imádtam például, hogy Lucas már napokkal azelőtt a baljós est előtt felfigyelt Jacqueline-re, és olyan apróságokat talált elbűvölőnek a lányban, amire mások talán fel sem figyeltek igazán. Igen, ez után a könyv után, ha lehet, még jobban a szívembe zártam a fiút.
„A szerencsét lehet kiérdemelni és megteremteni. Rá lehet bukkanni. Vissza lehet nyerni. Végül is… rátaláltam erre a lányra. Rátaláltam a jövőmre. Rátaláltam a megbocsátásra.”
Mindent összevetve csak ajánlani tudom mindazoknak, aki hozzám hasonlóan szerették az Easy-t, és úgy érzik, szívesen megismernék alaposabban Landon Lucas Maxwellt.

{ Playlist a regényhez }

{ A folytatásról }

Lucas és Jacqueline története lezárult, s az írónővel készített számos interjú tanúsága szerint nem tervez ismét erről a párosról írni, azonban A szív körvonalai sorozat nem ér véget a második kötettel.
A Breakable múltat felelevenítő részeiben ismerhettük meg a Lucas haverját, a nagyszájú Boyce Wynnt és csoporttársukat, az eminens diák Pearl Torrest, akibe Boyce fülig belebolondult, bár úgy tűnt, érzései nem találtak viszonzásra. Az angolul 2015. április 27-én megjelenő Sweet róluk - a néhány évvel idősebb Boyce és Pearl kettőséről - fog szólni.

01.06. - Angelika blogja
01.08. - Kelly & Lupi olvas
01.10. - Kristina blogja
01.12. - Insane Life

Nyereményjáték:
Lucas többféle állást is vállal, hogy fedezze az egyetemi tandíj költségeit, valamint önkéntes feladatokkal is segíti a társait. A blogturné mind a négy állomásán keressétek meg és rendezzétek sorba a kiemelt betűket, melyek egy-egy elfoglaltságát jelölik, majd írjátok be a rafflecopter doboz megfelelő sorába.
(Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyerteseknek 72 óra áll rendelkezésükre válaszolni az értesítő emailre.)

a Rafflecopter giveaway