Samantha Young: Down London Road - London Road


molygoodreads
Beleolvasó

Johanna egész élete a családja, legfőképpen az öccse, Cole körül forog. Apa nélkül, egy magatehetetlen anya mellett, kiskora óta ő egyengeti Cole sorsát. Kémia ide vagy oda, még a pasikat is aszerint választja ki, mekkora anyagi támogatást remélhet tőlük.
Cameron McCabe-hez azonban zsigerileg vonzódik. Elég csak ránéznie a szexi pultosra, máris liftezni kezd a gyomra. Felötlik benne, mi lenne, ha most az egyszer a saját igényeit helyezné előtérbe.
Cam is heves érdeklődést mutat Jo iránt, de a lány olyan áthatolhatatlan falat vont maga köré, hogy ember legyen a talpán, aki keresztülverekszi magát rajta.
Miután azonban Cam beköltözik a szomszédba, egyre nehezebben tudnak megálljt parancsolni az érzelmeiknek. Főleg mert Cam mindenáron meg akarja fejteni Jo titkát… még ha téglánként kell is lebontania a falat.

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Fordító: Molnár Edit 
ISBN: 9789633990896
? oldal, kartonált

Sorozat: Edinburgh Love Stories 2.
Ki? Johanna Walker & Cameron MacCabe
Hol? Edinburgh (Skócia)
Mikor? Másfél évvel a Dublin Street eseményeit követően, februártól

Műfaj: jelenkori romantikus
Elbeszélés módja: E/1, múlt idejű, egy (Jo) nézőpontú
Érzékiség: izzó felnőtt tartalom
Lezárás: boldog

Amikor két évvel ezelőtt volt szerencsém angolul olvasni a Dublin Streetet, nagyon élveztem Joss és Braden történetét. A folytatás mégis váratott magára, valószínűleg azért, mert tudtam, a következő regényben már új pár egymásra találásáról olvashatok, s így egy csöppnyit kevésbé evett a kíváncsiság. Persze ahhoz azért pont eléggé érdekelődtem, hogy könyvmoly belső hörcsögöm meglehetősen izgatottá váljon, mihelyt kiderült, érkezik magyarul a második kötet, a London Road.
Amikor letelepedtem a könyv mellé, könnyed jelenkori románcra számítottam, itt-ott egy kis pikáns felnőtt tartalommal. S ez nagyjából valóra is vált, kikapcsolt és szórakoztatott, csak... Igen, kikerülhetetlen az a csak szócska. Mert bizony ha az ember lánya elvárásokkal üt fel egy regényt, akkor szinte bizonyosan akad valami, ami nem egészen úgy fog a lapokon szerepelni, ahogyan arra mi rákészültünk. Megjegyzem, azért nem minden eltérés jelenti feltétlen azt, hogy a szánkat húzgáljuk tőle, egyszerűen csak elképesztő nehéz ellenállni a hasonlítgatási kényszernek, amikor ott az a fránya korábbi élmény megfejelve a tulajdon elképzeléseinkkel. S mivel mostanában nem teng túl bennem a küzdővágy, engednék a késztetésnek, és elmesélem, én mit is találtam másnak... aztán mindenki válogathat, nála mi kerül a pozitív illetve a negatív oldalra.
„Az iránta érzett vonzalom hatására képes voltam kirúgni a gazdag, kedves, jóképű pasimat, aki a tenyerén hordozott. Most meg felmondtam! És mindezt miért? Mert az az álnok Cameron elhitette velem, hogy különleges vagyok, hogy bíznom kell magamban.”
➥ Azt gondolom, Jo és Cam története sötétebb hangvételű és szenvedélyesebb, mint a sorozatindító volt.
➥ Úgy éreztem, a lassabb felvezetés megkívánja a teátrálisabb végszót, ahogyan a hősnő bizonytalanságának megszüntetése is igényel valami átütőt. Bevallom, valami nagyobb fordulatban reménykedtem, bár tagadhatatlan, hogy mindkét cél teljesül.
➥ Johanna karakteréből csak a jómódú barátra vadászó, folyton flörtölő lány álarcát láthattuk korábban. Ezúttal viszont az ő fejében létezünk, így alapos rálátásunk nyílik az okokra, s alkalmunk adódik megismerni a bizonytalan és szeretetre vágyó lényét.
➥ Cameron vadító szexisségének konstans jelenléte mellet a kezdeti utálatos tulokból egyszer csak átvált hősszerelmes, megmentő és önbecsülést építő barátba. Kapunk ugyan erre némi magyarázatot, de az ehhez hasonló pillanatokban nekem hiányzott a váltott nézőpont.
➥ Jocelyn Joss Butler gyaníthatóan kisebb személyiség átmültetésen eshetett át a két könyv eseményei között eltelt másfél év alatt, mert nem rémlik, hogy ilyen kis nyomulós lett volna. Vagy csak Braden hozta ezt ki belőle?
➥ Az első fejezeteknél még szent meggyőződésem volt, hogy Malcolm, akivel Jo akkoriban együtt járt, csupán egy rövid ideig porondon lévő mellékszereplő lesz. Tévedtem. Nem szimplán sokáig maradt, de szinte mindvégig - ahogyan mondani szokás - nyomokban előfordult. De efeletti nyüszögésemet tompítja, hogy az írónő nem esett bele abba a klisébe, hogy a sztori kedvéért borzalmassá kell tenni az exet. Vagyis nála nem, ám Cam régi barátnőjével azért elszalad a ló... mindkettővel.
➥ Óhajlistám hevesen izzó pillanatok pontja mellé kövér pipát tehetek, de továbbra is értetlenül állok a tény előtt, hogy csodaszép nyelvünk hogyan képes egyik percről a másikra vulgárisba átcsapni.

Kedvenc mosolygós jelenet:
„Ragaszkodtam hozzá, hogy titokban tartsuk a kapcsolatunkat.
– Összejöttünk. (…)
Elképedve meredtem Camre.
– Nem hallottad, mire kértelek a buszon?
Cam széles, megnyugtató mosolyt villantott rám, amitől furán bizseregni kezdett a bensőm.
– Szelektív a hallásom, kiscicám. – Azzal a csípőmnél fogva magához rántott. – Szerencsére, különben a fülemen folyt volna ki az agyam. Nem is értem, hogy lehet ennyit beszélni.
A barátaimra néztem, akik sunyi vigyorral bámultak minket.
– Máris szakítottunk – szóltam durcásan.”
Kedvenc idézet:
„Tudod, a világ mindig arra törekszik, hogy a saját képére formáljon téged. Az emberek, a történelem, az események mind-mind hatással vannak rád, és ettől könnyen az az érzésed támadhat, hogy nem tudod, ki vagy. Pedig nem számít, milyennek akar látni a környezeted, ahogy az sem, milyen címkéket aggat rád. Ha hű maradsz önmagadhoz, úgyis lefüleled őket, és nem hagyod, hogy megmérgezzék a lelkedet.”

{ A könyvet inspiráló zenék: }



11/28. - Angelika blogja
11/30. - Zakkant olvas
12/02. - Insane Life

Nyereményjáték
1. Minden turnéállomáson találtok egy képet, amely a könyv helyszíneinek egyikét, azaz Edinburgh valamely nevezetességét mutatja be. A feladatotok az, hogy megírjátok nekünk, hogy mi is ez pontosan. Segítségül még egy jellemző mondatot is írtunk mindegyikhez.
2. Ahhoz, hogy esélyetek legyen a könyvnyereményre, mind a hét feladványt teljesítenetek kell!
3. Figyelem! A kiadó csak Magyarország területén belül postáz, valamint ha a nyertes 72 órán belül nem válaszol az e-mailben küldött értesítőre, akkor automatikusan új nyertest sorsolunk.

A fő utca, melyet egy királyról neveztek el.
a Rafflecopter giveaway