Jennifer L. Armentrout - Onyx - Ónix


molygoodreads

Daemon Blackkel összekapcsolódni szívás…
Ráadásul nemrég eltökélte, hogy bebizonyítja: amit irántam érez, az nem csupán bizarr kapcsolódásunk mellékhatása, hanem valódi érzelem. Nem tudom, mit gondoljak efelől, de tény, hogy mostanában már korántsem olyan bunkó velem, mint korábban.
De nem ez a legnagyobb problémánk.
A Védelmi Minisztérium emberei körülöttünk szaglásznak. Ha rájönnek, mire képes Daemon, és főleg, hogy mi ketten összekapcsolódtunk, akkor nekünk annyi. Az iskolában felbukkanó új srác sem hiányzott. Ő is tele van titkokkal. Tudja, mi okozza a körülöttem zajló sok furcsaságot, és segítene is rajtam… de ennek súlyos ára van.
És aztán az események még vadabb fordulatot vesznek.
Láttam valakit, akit halottnak hittem. Szóljak vagy hallgassak? Mi történt Dawsonnal? Ki árulta el? És mit akarnak Daemonéktól – na meg tőlem – a védelmiek?
Az már biztos: Daemon Blackkel összekapcsolódni nem egy életbiztosítás.
Senki nem az, akinek látszik. És nem mindenki éli túl a hazugságokat…

Sorozat: Luxen 2.
Főszereplők: Daemon Black & Katy Swartz
Nyugat Virginia - jelenkor

Műfaj: Paranormális ifjúsági
Kiadó: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2013. december
Fordító: Miks-Rédai Viktória
ISBN: 9789633736319
470 oldal, puha kötés

Értékelésem:
A Lux(en) sorozat első kötete, az Obszidián, számomra kötelező könyvheti beszerzés volt. Annyi jót hallottam már róla, hogy muszáj volt utána járnom, mi végre ez a nagy rajongás. S kérem alássan, még száz oldal sem kellett hozzá, hogy én is menthetetlenül belezúgjak a sztoriba. Fenemód tetszett az egész írás hangulata, az engem kicsit a Roswell című tv sorozatra emlékeztető alaptörténet, de legfőképp a főszereplők és az, ahogyan folyamatosan kóstolgatták a másikat, ahelyett hogy csak hipp-hopp fülig szerelembe estek volna. Úgyhogy ott, a nyár derekán egy újabb kedvencet avattam.
E vallomás után gondolom senki nem lepődik meg, ha azzal folytatom a nosztalgiázást, hogy bizony a könyv utolsó lapja mellől egyenesen rohantam az amazonra, utána nézni a többi résznek. Daemon ikertestvérének sorsa például olyan nagyon izgatott, hogy a róla szóló elő novellát még azon melegében bekebeleztem. A Shadows 179 oldalon meséli el Dawson és Bethany egymásra találását, és engem ugyan úgy odaszögezett maga mellé, mint a teljes hosszúságú kötet. Élvezettel olvastam, és úgy éreztem, a nagy képhez érdemben tudott hozzátenni. Most pedig, látva milyen irányt vettek az események a második regényben, úgy gondolom, öreg hiba, hogy idehaza nem jelent meg. Javaslom, aki csak teheti, feltétlen kerítsen sort rá mihamarabb.
„- Cica, hiábavaló az ellenállásod.
- Akár a csábításod.
- Majd meglátjuk.”
Mivel az öt kötet egyetlen nagy történet ív, ne várjuk, hogy korábbi történések magyarázatára időt veszteget az írónő. Folytatja, mintha el sem búcsúztunk volna a szereplőktől. Azaz az Ónix időugrás nélkül, rögtön az Obszidián kalandjait követő héten veszi fel a mesélés fonalát, az eseményeket pedig továbbra is Kat szemszögéből ismerjük meg.
„Értem a könyveket. Nem értem a fúkat. Főleg a földönkívüli fiúkat nem.”
Katéből, akit sok minden miatt kedvelek. Bírom benne, hogy talpra esett és jól felvágták a nyelvét. Imádom, hogy igazi kis könyvmoly, aki ráadásul a Katy Kattant Könyvkuckója nevű blogon be is számol az olvasmányairól. A rénszarvasos lábtyű iránti vonzalmáért szintén jár neki a piros pont. Viszont az a lelkizős görcsölés, aminek átadta magát az első kétszáz oldalon, alaposan felbosszantott. Már-már frászt kaptam, hogy az általam oly nagyon utált szerelmi háromszög is tetézi majd a nyűglődést, de szerencsére Blake-nek, az új fiúnak, fontosabb szerep is jutott, mint a fölösleges harmadik keréké. Végül amilyen dühítően kis sármosan besétált, olyan izgalmas szálat adott a történethez. No persze bosszantó volta állandó tényezőnek bizonyult.
„Nem, nem járok Daemonnel, de képtelen vagyok kiverni a fejemből, hogy minden alkalommal robbanókeverékké alakulunk egymás mellett.”
Ha a dolgok nem is mindig úgy alakultak, ahogyan szerettem volna, tagadhatatlan, hogy a lapok ezúttal is szinte észrevétlenül peregtek. Miközben élvezettel merültem el Kat és Daemon évődésében, egyre nagyobb izgalommal figyeltem, ahogy a háttérben egy félelmetes összeesküvés bontakozott ki. Bőven akadt megdöbbentő momentum - olyan is, amin sebzett oroszlánként szerettem volna tombolni -, a kötet zárása pedig egyenesen állkoppantó, de boldog csavart hozott. Az viszont szinte bizonyos, hogy mindezek után egy sötétebb, zavarosabb jövővel kell majd szembenézniük a szereplőknek. De őszintén szólva csöppet sem bánom, csak lenne már itt az a fránya folytatás, mert annyi kérdőjel maradt bennem, hogy az szinte őrjítő.

Kedvenc mondat Kattől:
„A szamárfülezés istentelenség a könyvszerető emberek szemében.”
Kat Daemonnak:
„Szerintem egy igazán kedves srác bújik meg a tusóságod alatt.”
Daemon Katnek:
„Mindig is kedveltelek. Az első beintésedtől kezdve.”
Kedvenc mondat Daemontól:
„A szerénység a szenteknek vagy a lúzereknek való. Én egyik sem vagyok.”
Kedvenc idézet:
„A szó a leghatékonyabb eszköz. Egyszerű, ezért sokszor alábecsülik. Pedig képes gyógyítani, és rombolni is.”

A 10. fejezetben megemlített dalok:

Duran Duran: Hungry Like The Wolf ♪ ♫ ♪
Survivor: Eye Of The Tiger ♪ ♫ ♪
The Bangles: Walk Like An Egyptian ♪ ♫ ♪

Zene a regényhez:
Könyvtrailer:
playlist

A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából december 11-én megjelent Jennifer L. Armentrout: Ónix című könyve. Ennek örömére a Blogturné Klub nyolc állomásos blogturné keretein belül bemutatja Daemon és Katy újabb kalandjait!
2013. december 11-től minden nap egy-egy blogger teszi közzé a véleményét a könyvről, illetve rengeteg, a történethez kapcsolódó érdekességgel is találkozhattok majd, ha velünk tartotok.

Mi csilloghatna szebben, mint Daemon csodás zöld szeme? Hát a lányok legjobb barátja… a drágakő! Az Ónix blogtunéban résztvevő blogokon mindenhol elrejtettünk egy drágakövet, amelyet ha felismertek be kell írnotok az adott napi Rafflecopter sorba és már részt is vesztek a nyereményjátékon, amelyben 3 példányt sorsolunk ki a könyvből a zöld szemű idegen főszereplésével!

a Rafflecopter giveaway

A turné állomásai:

12/11. Dreamworld
12/12. MFKata gondolatai
12/13. Angelika blogja
12/14. Kristina blogja
12/15. Nem harap a...
12/16. Deszy könyvajánlója
12/17. Insane Life
12/22. Kelly & Lupi olvas