Wendy Higgins - Sweet Evil - Angyali gonosz


molygoodreads

A tiltott gyümölcs a legédesebb.
Mi lenne, ha élnének olyan kamaszok, akik születésüktől fogva elátkozottak? A bukott angyalok leányai és fiai ezzel a sorssal szembesülnek.
A jólelkű Anna Whitt hatodik érzékkel született, színek kavalkádjaként látja mások érzéseit. Jól ismeri lényének ellentmondásait, hiszen megmagyarázhatatlanul vonzza a veszély. Akaratereje nehéz próba elé kerül, amikor tizenhatodik életévét betöltve megismeri a szexi Kaidan Rowe-t. A fiú bevezeti félelmetes közös örökségük titkaiba. Az efféle démonikus srácok azok, akiktől téged is távol tartanak a szüleid. Bárcsak Annát is idejében figyelmeztetné valaki! Vajon mit választ, amikor szembe kell néznie végzetével: a szentek glóriáját vagy ördögszarvakat?

Főszereplők: Anna Whitt & Kaidan Rowe
Cartersville, Atlanta, Los Angeles, New York - jelenkor

Sorozat: Sweet trilógia 1.
Műfaj: Paranormális ya
Kiadó: Maxim
Megjelenés: 2013. november 29.
Fordító: Béresi Csilla
ISBN: 9789632613475
448 oldal, puha borítós

Értékelésem:

Gyönyörűség borító, figyelem felkeltő fülszöveg, angyalok és démonok, egy csábító rosszfiú. Hurrá, ide vele! De ya, ráadásul trilógia indító. *sóhaj* Most mi legyen??? Ezt a könyvmolyt próbáló, borzalmas választást, hogy vajon felpiszkált kíváncsiságom - ami egyszer még a romlásba fog vinni -, avagy az ifjúsági történetektől való óvatos tartózkodásom-e az erősebb, legalább három napnyi tipródást okozott. Végül természetesen a könyv vonzása bizonyult a nagyobbnak.
„Az igazság sokkal jobban fájhat bármiféle hazugságnál”
A 16 esztendős Anna Whitt más, mint kortársai. Az, hogy képes átérezni a körülötte lévő emberek hangulatait, illetve érzelmeiket ki tudja olvasni aurájuk változó színeiből, elég korán világossá tette számára, milyen nagyon is különbözik a többiektől. Ám egészen addig a napig, míg nem találkozott Kaidan Rowe-val, úgy hitte, körültekintően titkolja másságát. Mégis, a fiú egy pillantásból tudja, ki és mi is ő. Anna pedig válaszokat akar! Még akkor is, ha a válaszok örökre elsöprik a nyugalmas hétköznapokat, s hamarosan választani kényszerül jó és gonosz között, kockára téve szívét és életét egyaránt.
„A nehézségek mutatják meg erősségeinket.”
A könyv első harmadának olvasása közben még nem mertem volna azt mondani, jól döntöttem, hogy belevágtam a sorozatba. Bár értékeltem az alapötletet, s azt, hogy a kitalált világot nem egycsapásra voltam kénytelen megismerni, hanem az írónő szépen csepegtette az újabb és újabb információkat, mégis úgy éreztem, a fejezetek nem dúskálnak tényleges eseményekben. Persze, megismerkedtem a szereplőkkel, és elkezdtem feltérképezni, mibe is csöppentem, de, legalább is számomra, nem volt meg az igazi húzó erő, ami  a lapok mellett tartott volna. Ám aztán, néhány logikai bukkanóban elhasalva, majd talpra állva, mintha a szerző végre meglelte volna önmagát, és ráérzett volna a sztoriszálra, s onnantól nem volt megállás, abba sem akartam hagyni. Még az utolsó lapon sem igazán, sőt... de egyelőre vissza az elejére!
„Az öröm a bűn kerítője.”
Kezdetben tehát kissé kételkedve kóstolgattam a könyvet. Az istenfélő nevelőanya mellett cseperedett Anna túl hibátlan, s naiv jókislánynak látszott, a démoni nevelést kapott, dögös zenész, Kai pedig ifjú kora ellenére elképesztően romlottnak. Persze tudom, az angyali ártatlanság és az ördögi bűnösség nagy ellentéte, miegymás, de nem voltam igazán meggyőzve, hogy ebből valóban kerekedhet egy Tony és Maria, Rómeó és Júlia kaliberű love story. Márpedig mit nekem menny szolgái, vagy pokol földi helytartói, nálam az i-re a szívszaggató szerelem teszi fel a pontot. Ám aztán hír érkezett a zárdából, ahol Anna megszületett. Az apáca, aki jelen volt a nem mindennapi eseménynél, feltétlenül személyesen akart vele beszélni. Ráadásul, a lány egyúttal szerette volna börtönben raboskodó apját is kikérdezni, vajon mit tud arról a különös világról, amibe ő most, Kaidan lévén nyert először bepillantást. Miután lefutottuk az ó, ez veszélyes fiú, tartsd magad távol tőle / megesküszöm, aztán naná hogy mégsem tartom be kötelező körét, jött a röhej és határozatlanság crescendojának beillő, döntés az útra kelésről jelenet, vagy ahogyan én neveztem később, a vízválasztó.
„... ez a srác valóban olyan volt, hogy abba bele lehetett halni.”
Mert eztán zúgtam bele a történetbe. Egyszeriben mintha az addig kétdimenziósnak tűnő főszereplők valóban életre keltek volna, megmutatva, hogy nem is olyan fehér és fekete egyikük sem, mint aminek első pillanatban látszottak. Az Amerikát átszelő pár napos utazás fejezetei alatt elhittem, hogy kapcsolat szövődik közöttük, átéreztem a tépelődésüket, vadul drukkoltam, hogy dacoljanak a nekik elrendelt sorssal, és igen is hagyják, hogy elragadja őket a másik iránt érzett vonzalom. Mert azok a vágyódó pillantások, az az első csók... ó, borzongatóan jó volt, és én elmondhatatlanul élveztem.
Ugyan kisebb elánnal, de az első apa lánya találkozást is szerettem. Tetszett, amit megtudtam az angyalokról és a bukottakról. Anna szüleinek: Mariantha, a világosság angyalának és Belial, a függőség démonának szerelme pedig teljességgel meghatott, és csak azt vettem észre, hogy Miss Higgins úgy festette le a Pokol egyik hercegét, hogy szavamra mondom, igazán megkedveltem. Még az eztán következő búcsút is fölöttébb bizakodó hangulatban fogadtam, és pánikolás helyett inkább csak érdeklődve vártam, most merre bonyolódnak az események.
„- Mondd, hogy gyűlölsz! - lihegte az arcomba. - De én nem gyűlöllek, nem tudlak gyűlölni. - Dehogynem - szorított még jobban magához. - És ezt is kellene tenned.”
Az eddigiektől borongósabb utolsó harmad várt még rám. Nem gondoltam persze, hogy a gonosz szorításában minden csupa móka és kacagás lesz, de a suttogó démonok a frászt hozták rám. S amikor a félvérek beszámolóit olvastam arról, apjuk miféle feladatok elvégzését várja el tőlük, s hogyan is képezte erre ki őket, alig voltam képes elnyomni berzenkedésemet. Ám ezek közben mindvégig ott munkált bennem a remény, hogy főhősök megtalálják az utat egymáshoz. Hosszú fejezetek alatt, míg elszörnyedve figyeltem, hogy kezdi felütni fejét a ya-k tipikus, és általam szenvedélyesen gyűlölt, betegsége - a szerelmi háromszög -, végig azzal biztattam magam, hogy  Kai és Anna újra együtt lesz hamarosan. A halloweeni mulatság fejezetnél madarat lehetett volna velem fogatni... egy ideig. Aztán sürgős kedélyjavítási intézkedésként azzal vigasztaltam magam, hogy rávetődtem az ingyenesen elérhető bónusz anyagokra. Az 1. és a 26. fejezet Kaiden szemszögéből határozottan jót tett megingott reménykedésemnek. 
„A tűzzel játszunk.”
De hiába minden töltekezés, az nem óvott meg attól, hogy a regény végére szinte sokkot ne kapjak. A nagy new yorki démon találkozó eseményeit kikerekedett szemmel, hitetlenkedő elborzadással, lázasan kapkodó izgatottsággal olvastam. Mit olvastam, faltam a sorokat! Viszont a könyv alatt már nem először merült fel bennem, nem kellene-e valami korhatáros jelzéssel ellátni a borítót, ha ilyesmik megtörténnek a lapokon. Mert itt aztán nem csak tinis maszatolással mutatkozott meg a bűn és a gonoszság, hanem bizony minden szörnyűségével, vérrel és halállal. Mint ahogyan a jók sem csupán repkedő, fényes angyalokként jelentek meg, hanem bemutatták tiszteletet parancsoló, harcosabb oldalukat is. 
S ha mindez nem lett volna elég, lezárásképpen az egészet megfejelte az írónő egy jó adag szívfacsarással. Nem mondom, hogy fogcsikorgatón kegyetlen függővéggel zárta a kötetet, de az egészen bizonyos, hogy itt nem maradhat abba a történet. Többet akarok tudni a félvérekről, Anna rendeltetéséről, és Kai-ról is természetesen, mint ahogyan kettejük szerelméről is. Mert akarok egy valódi happy endet, de tudom, addig még sok kaland, és két vaskos könyv vár ránk.

A színek jelentéséről:
Könyv trailer:

Anna egyik képessége, hogy képes érzékelni a körülötte lévők érzelmeit, s ebben auralátása is segítségére van. Az írónő kutatásai során tanulmányozta a hivatalos aura színek jelentéseit, de a könyvben élt némi szerzői szabadsággal. A történet során különböző érzelmi állapotok színvetületét megismerhetjük, de összegyűjtve Wendy Higgins blogján is megtalálhatjuk valamennyit. A rajongói oldal fanart részlegében pedig egy ilyen kisokost lelni:
„... már a különböző árnyalatok is mást jelentettek. Leegyszerűsítve úgy foglalhatnám össze a dolgot, hogy a pozitív érzések mindig színesek voltak... A negatívak ezzel szemben a fekete eltérő tónusait öltötték magukra, néhány kivételtől eltekintve.”



Playlist:

Hogy az egyes dalok a történet mely pontjain fontosak, Lokinál elolvashatjátok!
playlist

A trilógia:
(A záró kötet várható amerikai megjelenése: 2014.04.29.)

1. Sweet Evil - Angyali gonosz
2. Sweet Peril
3. Sweet Reckoning
A Maxim Könyvkiadó jóvoltából november 29-én megjelenik Wendy Higgins: Angyali gonosz című könyve, a Sweet sorozat nyitókötete. Anna Whitt démoni kalandját a Blogturné Klub tizenegy bloggere turné keretében mutatja be nektek. 2013. november 16-tól minden nap egy-egy blogger teszi közzé a véleményét a könyvről, illetve rengeteg, a történethez kapcsolódó érdekességgel is találkozhattok majd, ha velünk tartotok. Érdemes követni a turnét, ugyanis nem csak plusz információkat tudhattok meg a könyvről és szereplőiről, de ahogy az lenni szokott, nyerhettek is!

Hallottatok már a hét főbűnről?
Nos, az Angyali gonoszban mindegyiknek egy démoni felelőse munkálkodik az emberek világában (egyet kivéve, aminek közös felügyelője van). Emellett pedig hat kisebb bűn is létezik. A földi gonoszság eme letéteményeseit a Pokol hercegeinek nevezik. Mi azonban nem a hercegek nevére vagyunk kíváncsiak, hanem a munkakörükre.
Minden blogon találtok majd egy kérdést, melynek a segítségével kitalálhatjátok, melyik bűn tartozik az adott herceghez.
1. Balról jobbra (függőlegesen) haladva töltsétek ki a keresztrejtvényt.
2. Minden nap elküldhetitek az aznapi megfejtést/munkakört, így plusz esélyekkel gyarapodtok.
3. A vastaggal kiemelt rész a tizenkettedik bűnt tartalmazza, ennek a megfejtése éri a legtöbbet.
„Belial közelében az italok és drogok rabjává válsz.”
a Rafflecopter giveaway

A könyv blogturnéjának további állomásai:

11/16. Dreamworld
11/17. Könyvszeretet
11/19. Deszy könyvajánlója
11/20. Kristina blogja
11/21. MFKata gondolatai
11/22. Függővég
11/23. Kelly & Lupi olvas
11/24. Always Love a Wild Book
11/25. Nem harap a...
11/26. Insane Life