Cynthia Hand - Boundless - Angyalvágy


molygoodreads

Az utóbbi évek több meglepetéssel szolgáltak, mint amire az angyalvérű Clara Gardner valaha is számított volna.
Miután kiderítette, milyen különleges szerepet játszik a többi angyalvérű között, eltökélte magát, hogy megóvja Tucker Averyt a gonosz erőtől, amely őt magát követi… még akkor is, ha ennek érdekében mindkettejük szívét össze kell törnie. A város elhagyása tűnt a legjobb megoldásnak, tehát visszatért Kaliforniába – akárcsak Christian Prescott, az ellenállhatatlan vonzerejű fiú abból a látomásból, amely egész kalandozását elindította.
Amíg Clara igyekszik helytállni egy számára ijesztően új világban, fölfedezi, hogy a bukott angyal, aki megtámadta őt, most minden lépését figyeli. És nem is egyedül. Fenyegetően közeledik a fekete szárnyúak elleni harc, és Clara tudja, hogy végül teljesítenie kell küldetését. Az pedig áldozatokkal és árulásokkal jár.

Főszereplők: Clara Gardner, Jeffrey Gardner, Christian Prescott, Tucker Avery & Angela Zerbino
Jackson (Wyoming) & Stanford (Kalifornia) - jelenkor

Sorozat: Angyalsors 3.
Műfaj: Ifjúsági fantasy

 
Kiadó: Maxim
Fordította: Komáromy Rudolf
Megjelenés: 2013. október 1.
ISBN: 9789632613062
496 oldal, kemény fedeles

Értékelésem:
"Sokszor egyszerűen azt tesszük, amiről úgy hisszük, elvárják tőlünk."
Helló, Angelika vagyok, gyógyíthatatlan Tucker mániás. Bizony, már a trilógia első részében elrabolta a szívemet ez a "mókás, gyöngéd, szívdöglesztő, kedves, hóttnormális" cowboy fiú, és jobban izgalomban tartott az ő és Clara kapcsolata, mint főszereplőnk titokzatos küldetése. Ebből persze egyenesen következik, hogy olyan, mint objektív értékelés, részemről teljesen kizárt az agyamra telepedő tuckeres rózsaszín köd miatt. Hiszen mit nekem telepatikus kommunikáció, látomás vagy épp angyali misszió! Mit vártam a legtürelmetlenebbül a mostani regényben? Nyert! Azt, hogy a rajongói szívemet ripityára törő szakításból lesz-e olyan happy end, amire én áhítozom. Meg kell mondanom, az írónő alaposan próbára tett, és csak kínzott és kínzott, én pedig gondolatban már egy felháborodott hangú levél fogalmazását tervezgettem, miközben azért igyekeztem türelemmel kitartani a könyv legvégéig. Szerencsére, megérte.
Az én kis elfogult lelkem a regény elején makacs duzzogással válaszolt az egyébként is nehezményezett szerelmi háromszög nem szeretem szögletének előtérbe helyezése miatt. Morogtam és szemet forgattam az egyébként édes pofa Christian legtöbb megmozdulására, mert hát őszintén... nem kapta meg a forgatókönyvet, hogy ő nem azért van a színen, hogy édelegjen, csupán az a feladata, hogy segítsen kideríteni a kesze-kusza angyali üzik tartalmát? Nem, láthatólag őt senki nem tájékoztatta erről a kulcsfontosságú tényről, így a tökéletes barát mintapéldányaként tündökölt hosszú fejezeteken át. Eközben az én durcim természetesen exponálisan növekedett. S ha mindez nem lett volna elég, Angela egyre nagyobb szerepet követelt magának, miközben Clara élete nos, megrekedt egy mederben. Csoda hát, hogy egyre türelmetlenül lapoztam, hogy megtudjam, mi végre ez a káosz?
Ám amilyen összevisszának tűnt az első fele, olyan ügyesen kiteljesedő volt a folytatás: Végre megláthattuk a teljes mozaikot az eddigi apró részletek után. Ahogyan a sok különböző látomás egybefűzve mélyebb és összetettebb jelentést kapott, mint azt a szereplők a történet során valaha is gondolták, teljesen lenyűgözött. Az, amit és ahogyan megtudtunk Clara édesanyja és a bukott Samjeeza közötti kapcsolatról egyszerűen borzongatóan gyönyörű volt, engem teljesen meghatott. A pokolbéli 'kirándulás'tól a frász kerülgetett, habár az ember képzelt vagy valós bűneit megjelenítő tetoválások ötletét nagyszerűnek találtam. Az Angela és Christian közti kapcsolattól az állam leesett, igaz így visszagondolva az Angyalnyárban ott lapult azért egy elrejtett utalás. Bevallom, én bizony a végső összecsapás fejezetét szinte lélegzet visszafojtva és izgalomtól kerekedő szemmel olvastam, úgy magával ragadott. 
No és persze ott voltak az édes Tucker és Clara közötti pillanatok a könyv egészében, amelyeket egyszerűen imádtam, mert egy olyan egyszerű mondat, mint hogy "Veled érzem otthon magamat." képes volt belőlem óriási álmodozó sóhajokat kiváltani. S igen, a "Hát akkor ne hagyj el!"-nél pedig erősen párásodott a szemem, miközben görcsösen igyekeztem a torkomban rekedt gombócot lenyelni.
Összességében azt mondom, kellemesen élvezetes befejezése volt ez a trilógiának. Vajon 2015 telén milyen jelenkori ifjúsági regénnyel fog visszatérni az írónő?

Beleolvasó:
Zene a könyvhöz:
Januárban a PitchDark oldal megosztotta egy, a regény hangulatát idéző, 16 számot tartalmazó zenelistát, amelyet az írónő kisebb megjegyzésekkel is ellátott. Sajnos, a spotify lejátszók kis hazánkat egyelőre ignorálják. De aggodalomra semmi ok! A teljes válogatás meghallgatható youtube-os lejátszási listaként itt:

goodreads
A Maxim Kiadónál 2013. október 1-én jelenik meg Cynthia Hand: Angyalvágy című regénye. A Blogturné Klub, idehaza még szokatlan módon - blogturné keretében mutatja be a könyvet; ezen a héten három különböző blogon is olvasható egy-egy beszámoló a kötetről méghozzá minden esetben egy kis extrával fűszerezve, valamint az olvasókat nyereményjáték is várja. A résztvevő blogok linkjei minden poszt végén megtalálhatóak.



a Rafflecopter giveaway
További állomások:

09/17. Kelly & Lupi olvas
09/21. MFKata gondolatai